Vi har det fantastiskt bra här i Thailand.
Vi bor hemma hos Anton, i hans etta. Nu jobbar han och jag och Julia sitter och dricker te. Vi kom hem från på Phi Phi öarna igår där vi var tre dar med Anton och hans jobbarkompis Christoffer. Där var väldigt fint. Det finns ingen trafik så det är en mysig avslappnad miljö där.
Vi har badat, solat, ätit mat, paddlat kajak till andra stränder, druckit mojitos och öl, grabbarna körde thaiboxning (mot varandra, dum ide) Vi har varit på strandfester där vi gick limbo under eld, och träffat roliga människor. Om det inte varit för värmen hade vi kunnat vara i Sverige då typ 90 procent av turisterna och de som jobbade där var Svenska. Jag kom hem med en dunderförkylning och miljontals myggbet på benen, men vi har haft sjukt roligt!

Blåsigt på båten

Imorgon ska vi nog ut på en båtutflykt med snorkling, och på måndag beger vi oss vidare mot Vietnam och Ha Noi. Det ska bli himla spännande tycker vi! Speciellt roligt ska det bli med maten. Mums.

Innan Thailand hann vi ju med Singapore och Kuala Lumpur. Singapore var helt fantastiskt fint, en av de finaste städerna jag varit i, och dit vill jag absolut åka igen. Här kommer lite bilder därifrån:

En av mina vänner från en mathall som låg nära vårt hostel, maten där var underbar. Åt där fem gånger på fem dagar typ. Blev ledsen när jag fick höra att de ska stänga ner den för att bygga ett höghus.
Mat kommer väl före hus.......

Fiskbollar i soppa.

Chinatown

Singapore sling på det kända Raffles hotell (tack mamma!)

Vi besökte universal studios, massa skoj!

Ljusshow på Gardens by the bay

Vi åkte Singapore flyer, största hjulet i världen

Vi åt på en väldigt dyr japansk restaurang, det var så värt det. Vi fick gratis te!

Sen tog vi nattbussen till Kuala Lumpur, kom fram halv fem på morgonen och gick vilse nån timme tills vi hittade vårt hostel.

Vi var på ett aquarium, som vi trodde skulle vara gigantiskt men tog bara en halvtimme, vi såg några hajar och lite annat

Vi åt malaysisk hamburgare (hehe)

Twin towers

Nu ska vi ut och äta, men vill bara meddela er att vi har bokat hembiljett! Den 5 mars kommer vi hem, lagom till semlorna.

Puss och kram på er alla ❤️
/T

PS. På söndag ska jag DYKA! Om jag vågar, är nervös som en sill. Önska mig lycka till, förhoppningsvis ser jag en haj. Haj!