Nu är vi i Bangkok. I Thailand. I ett nytt land. Efter två månader i Indien, är det ganska skönt att byta land. Som en ansiktslyftning på vår resa.
 Indien var dock helt fantastiskt, på många sätt. Vi har sett så mycket olika delar av Indien, så det nästan känns som vi har besökt flera olika länder. Det har varit så kul. 
Men det är skönt med nytt folk, nytt språk men framförallt ny mat. Är väldigt förväntansfull över all mat som vi ska äta här. Gatumaten ser så god ut men den vågar vi inte äta. Ännu. 


De hade liveband på Sri Lankas flygplats



De sista dagarna i Indien, Kerala, var jag sjuk. Troligtvis hjälpte inte medicinen jag fick förra gången, eftersom jag fortfarande är dålig. Så vår första dag i Bangkok spenderade vi på ett jättefint sjukhus. Vi hade läst att det var som ett hotell, och det var det. Väldigt fräscht och fint. Vi flög ju hit på natten så vi hade inte sovit någonting. Trötta var vi, men det tog ändå bara fyra timmar för mig att träffa en doktor, ta lite diverse prover, vänta en timme på resultat och sedan få medicinen utskriven. Inte en medicin, utan nästan ett helt apotek. 7 tabletter ska jag ta varje dag, i 7 dagar. Men jag mår redan bättre! Och frisk ska jag bli. 



Sjukhusets väntrum
 

Igår tänkte vi kolla runt lite i Bangkok, vi bestämde oss för att åka till ett köpcentrum som Julia snackat om. Vi hittade H&M och efter det hittade vi en biograf, därför blev det liksom inte mer än shoppingcenter med den dagen. 
Vi såg Catching Fire, och den var "typ den bästa filmen jag sett i hela mitt liv" enligt Julia. Den var väldigt bra, och popcornen var goda!!

Läskigaste statyen jag sett




Vi kollade på karamelltillverkning



Idag har vi haft en väldigt fin dag. Vi har cyklat i Bangkok med en svensk man som heter Arne, som bott här i 10 år och driver företaget Bangkok by Bike. Julia hittade hans sida på internet, och vi anmälde oss eftersom det lät spännande. Vi började klockan 12, mötte upp med de andra i gruppen som bestod av en familj på fyra. Sen började vi cykla, med Arne och en guide. Vi cyklade längs floden, besökte ett tempel på vägen, fick lunch på en mysig restaurang, såg ett annat tempel och cyklade lite till. Sen fick vi åka båt tillbaka. Det var väldigt mysigt, och fint! Vi cyklade på små gator i slummen och ut till lite grönare område av Bangkok som en kontrast till alla skyskrapor. 









Vi besökte Arun templet, med fin utsikt 

De använde gammalt porslin










Fick lunch


Min rumpa som Julia tyckte såg ut som en arg gubbe. Jag tyckte hon borde kollat på utsikten jag, eller trafiken



Var på matmarknad


Kokospudding, supergoda!

Rostad lök med fisk


Vi cyklade lite till 

Sen matade vi fiskar











Nu ska vi sova. Hörs snart. Puss och kram!

/T ❤️

PS. Inlägget kommer upp två dagar försent pga. tekniska problem och en irriterad Tekla. 



5 kommentarer

Svartrutan

23 Dec 2013 17:01

Den som väntar på nåt gott.... Kul att höra från er igen. God Lillejul på er •<]:-{>

Mamsi Tramsi Carina

24 Dec 2013 09:57

Härligt att ni mår bra igen! Även om jag tycker ni backpackar dåligt just nu ;) men bra med kontraster ! Skickade just iväg alice med stor resväska med lite jul o annat i. Hoppas ni får en mysig stund med henne och fadren.
God Jul o KRAMAR !

Stefan

25 Dec 2013 13:27

Juldagen. Nu har den totala friden lagt sig i Sverige och det är en fröjd att få sitta här med sin kopp kaffe och titta på er cykling genom Bangkok i lugn och ro. Så mycket god mat!

Faster Annika

25 Dec 2013 18:51

Skönt att se att solen finns! Häftigt med alla matbilder, bara magarna tål det. Hoppas sjukdomarna försvinner nu.....kram!

Annette

25 Dec 2013 22:47

Skönt att du mår bättre Tekla!!!!! Fina mat bilder!! Ja ni backpackar lite dåligt!!!! Älskar Bangkok??? Vf? Storstad! Puss & Kram

Kommentera

Publiceras ej