Godmorgon.
Vi har precis ätit vår sista lyxfrukost på vårt lyxhotell. Okej. Det är inte så lyxigt. Men de har varmt vatten. Och en riktig dusch. Och det är lyx. 

Kan inte fatta vi varit i delhi i tre dagar nu. Har vi ens varit här så länge? 

Iallafall. Vad har vi hunnit med? 
Inte så mycket, vi har besökt humayun's tomb, vilket i princip bara var en enklare version av taj mahal. Men med mycket mindre folk där. Det var skönt! Och någorlunda fint ändå. India gate hann vi också med.













Vi har varit på en marknad och köpt kläder vi inte ville ha. Okej det är inte sant. Men jag hittade en söt röd blus som killen ville ha 800 rupier för, inte en chans ju. Så jag säger lite sarkastiskt att jag bara betalar 200 för den. Sagt och gjort så lyckas jag pruta ner den till de. Då måste jag ju köpa den. 

Sen har vi försökt besöka jama masjid - en massiv moské. Men vi delade upp oss, har turistat ihop med Linnea och Peter också. Så vi blev av med varandra i tuk tukarna och sen hittade vi aldrig varann igen, så jag Tekla och libby struntade i det och åkte tillbaka till vårt hotell istället. Där låg vi i vår fantastiskt sköna säng och försökte till vår förtvivlan att streama walking dead, funkade inte. Så vi gick och åt på en Posh restaurang istället. Himla god mat! Sista lyxiga vi gör. 

Ska ut och leta hostel snart. Ska bara njuta av sista timmarna här.
Och njuta av varmvatten.

Har köpt biljetter till varanassi, Darjeeling och Calcutta.
16 november tar vi tåget till varanasi. Där stannar vi i två nätter så den 19 tar vi tåget upp till Darjeeling. Tre nätter i Darjeeling och den 23 tar vi tåget till Calcutta. 

Så allt de är iaf spikat, gick till en resebyrå, verkade vara omöjligt annars. Så vi fick betala lite mer än vad vi förväntade oss. Och blev påtvingade två hotellnätter i varanasi men det är okej tror jag. vi håller oss fortfarande inom vår budget iaf, så de är ju bra. 

Nä. Nu måste jag packa min väska, som vanligt ligger mina saker överallt. Och vi ska checka ut om en timme. 😩

Adjö ❤️
Julia

PS. Mamma. Hälsa Anders att jag förstår precis vad han menar med att inte ha sandaler i delhi. Inte en chans! 

Tekla säger också hej.



3 kommentarer

Mamsi Tramsi

13 Nov 2013 13:27

Dusch är bra. Då och då, så väl unnat tycker jag.
Det borde väl gått köpa tågbiljetter på ett mer vanligt sätt.. tror ni indierna går till resebyråer när de ska åka till grannbyn?
Och, på tal om sandaler. Har du använt jeansen nån gång?
KRAMAR till er båda!!

Svar: Men mamma. För det måste vi fixa ett användarkonto och då behöve vi ett telefon nummer, och så var biljetterna slut. På detta sätt fick vi turistkvoter eller något. Fråga inte så mycket. OCH JA. jeansen har jag använt en hel del. Okej. Typ två gånger. Inga shorts inte. Kallt i Indien ju? 😒
Julia och Tekla

Stefan

14 Nov 2013 12:41

Tummen upp för prutningen!! :-)

Annette

15 Nov 2013 20:44

Bra prutat!!! Det har du ärvt av din gudmor!!! Jag är grym på att pruta (barnen skäms bara när de är med haha!!) Kan bara hålla med mamma...gå till stationen och köp biljett!! Det är inte svårt! Alla pratar "engelska".
Var rädd om er!!
Kram

Kommentera

Publiceras ej