Dykningen gick inte alls bra då jag har en förkylning som aldrig vill lämna mig. Åkte ner några gånger och försökte, men sen fick jag inte fortsätta mer eftersom det gjorde ont. (Fick snorkla resten av dagen)  bättre lycka nästa gång!

Nu är vi i Vietnam och just nu i Ha Noi. Det är kul med ett nytt land, fast vi saknar Thailand och Anton lite. Här är det också svalare och "bara" ca 25 grader, vilket är ganska skönt efter några svettiga veckor. 

Det firas kinesiskt nyår här i Vietnam, så igår var nästan allting stängt och det var väldigt lugnt i stan. Folket gick i finkläder och åt glass. 
Annars är det en väldigt levande stad med massa trafik, miljoner mopeder och caféer i varenda gatuhörn. Varje gång vi korsar gator tror vi att vi ska dö, men vi klarar oss fint varje gång! (Hittills)

Idag har vi hunnit med att gå på ett militärmuseum, som tyvärr inte var så kul som vi förväntat oss, och så har vi vandrat runt och också besökt ett universitet från 1067. 

Valutan är helt knäpp här. En kopp te kostar 29 000 VND, och när vi åkte taxi innan kostade det 400 000. Vi är förvirrade. Kändes helt fel när Julia igår sa: ska vi gå och ta ut nån miljon till middagen?

Nu ska vi gå och äta middag och boka en tur till halong bay till imorgonbitti, där vi tänkte åka på en tre dagarstur med båt. Så vi kanske inte kontaktbara på några dar. 



Vi blev pålurade ananas för 300 000 VND. Hon kom fram från ingenstans och satte på oss hatten, och sa sen: ni måste köpa, ni är vackra, jag har barn! 















Cykeltaxi



















Au revoir! 

 /T ❤️❤️❤️❤️


 




3 kommentarer

Josefin

05 Feb 2014 18:13

ÅH SÅ FINA NI ÄR!!!

ÅH Så god maten såg ut!! ARGH.. hungrig.
och, ÅH så fin KLÄNNING och skor du har tekla?! avis.

OCH ÅH, VAD JAG SAKNAR ER. 28 dagar!! ahhh.
som jag längtar mina fiiiina prinsessor.
man skulle kunna tro jag är full men ack, jag är bara hungrig, (haft liten släng kräksjuka). höö. puss, eller nä fy fan och pussa mig. men, cyper highfive? ADJÖ

Carina

06 Feb 2014 02:00

Vad synd du inte kunde prova dyka :( mina öron är helt körda efter mina dyk! Vätska i mellanörat på båda sidor och hör knappt. Tufft för öronen det där med trycket under vattnet.
Jättefina bilder!!

Stefan

07 Feb 2014 00:56

Länge leve Ho Chi Minh! Är så avundsjuk på er. Efter två ggr i Vietnam har jag ännu inte lyckats få se Ha noi. Ha en skön båttur i Halong Bay. Kram /Malmö East

Kommentera

Publiceras ej