Vi lämnade Goa med ledsna hjärnan. Veckan där var fantastisk. Välbehövlig verkligen. Vi gjorde verkligen ingenting. Steg upp tio. Låg i solen till halv fem. Duschade, sov middag, åt middag, drack mojitos, spelade biljard och nattbadade (iallafall Tekla, jag är för mycket av en badkruka för sådant trams)

Vi steg på vad vi trodde skulle vara ett 30 timmar tåg till Kerala, det visade sig bara vara 20, vilket var jävligt skönt. Men det gick bra. Vi är grymma på att ta tåg vid detta laget! 
Först på tåget bestämde vi oss för att hoppa av i varkala och ha det som sista stad i Indien. Varkala är fint. Lite dött dock. Vi är inte så intresserade av att ligga vid vattnet hela dagarna längre och då händer det inte så mycket mer. Vad vi förstått iallafall. 


Så imorgon förmiddag kommer vi ta ett tåg till Kochi och spendera en dag och en natt där. Eftersom vi flyger till Bangkok från deras flygplats så blev de enklare (och framförallt mycket billigare) att ta sig dit en dag i förväg. Men såhär sett så ser vi lite mer av Kerala än bara varkala. Alltid bra ju. 

Bor på ett mysigt guesthouse här. Råkade hamna på ett riktigt backpackerställe. Med (hör och häpna!) dorms. 
Ja mamma. Jag bor med andra människor i samma rum. 





Men det är fint. Och fräscht (för att vara Indien).
Och litet. Sex sängar bara. Bara tjejer. 
Och alla här är jättetrevliga. Var ute och åt middag med 10 andra personer igår som vi träffade här. Mestadels svenskar. Det är galet mycket svenskar i varkala. Hör dem överallt. Och många australiensare, och britter, galet många britter!!!!!!!! 

Ack.  
Nu måste jag få i mig lite mat.
Adjö ❤️ 
Julia

2 kommentarer

Mamsi Tramsi

16 Dec 2013 19:26

Det ser ut att vara en väldigt fin dorm!!! Och du har ju tränat med min hjälp tidigare. Fast när vi var i Stockholm låg du mest o läste Harry Potter.. suck. Tycker Tekla du är tradig? ;)
Hoppas ni får några bra sista dagar i Indien nu o sen att ni inte stannar i Thailand lika länge.. där har du ju varit hundra gånger! Och jag har packat ner pepparkakor o ädelost i Alice (din) resväska.
Puss o Kram <3
Här är allt som vanligt. Än så länge.

Svar: Eh. Tekla tycker jag är störtskön.
Julia och Tekla

Mamsi

17 Dec 2013 16:43

Tveksam till att Tekla skrev under den kommentaren...

Kommentera

Publiceras ej