Vår julafton har varit fantastisk. 
Vi checkade in på vårt lyxhotell igår efter ett återbesök på sjukhuset för att kolla att allt är bra med Tekla. Det börjar bli bättre och hon är nog snart helt frisk minsann.
Två nätter här räcker inte. Sängarna är det mest fantastiska jag någonsin varit med om. Vi har en svit. Så vi har kök? Och vardagsrum. Och ett badrum med både dusch och badkar (behöver jag nämna att jag redan hunnit ta tre bad?). Vår utsikt är att dö för. Man kan se ut över hela mitt älskade Bangkok. 




När jag blir stor ska jag vara rik så jag kan bo såhär alltid.... 

Enda nackdelen är dock att poolen inte är uppvärmd. Så en pool på 19 grader vill man inte direkt bada i. Vilket är jättetrist eftersom vi verkligen sett fram emot de. 


Så fort vi checkade in igår satte vi på oss våra morgonrockar och bara mös i några timmar tills det var dags för att äta mat. Åkte iväg till central world för att samtidigt försöka hitta ett par skor (vi får inte komma in på restaurangerna här utan heltäckande skor, något ingen av oss äger). Vi hittade inga skor men däremot storhandlade vi massa gott så vi slapp lämna rummet (sviten) för middag. Frossade i ost, vindruvor och torkad frukt. Och godis och choklad och chips såklart. Samtidigt som vi såg ice age 4, helt fantastisk film! Sen somnade vi gott vi våra sängar, vi har varsin, bara det är en lyx vi inte är vana vid, dock är Tekla rätt enkel att sova bredvid så vanligtvis är det faktiskt inte så farligt. 

Imorse steg vi upp tidigt, okej, relativt iaf, för att kunna njuta så mycket som möjligt av hotellfrukosten. Den var stor! Sushi, salladsbar, äggavdelning, en skinka (alltså en hel skinka), bacon, ostar, och kakor till mängder. Helt ärligt var vi dock inte jätteimponerade. Det var fint och så, men ingenting var sådär wow. Men det var kul med buffé! Imorgon får jag planera lite bättre på vad jag vill äta. Idag blev de mest brie och baguett. Hehe. Gott! 

Sen återgick vi till våra morgonrockar och böcker. Gick en sväng och la oss vid poolen, och en sväng till starbucks, mest så att de kunde städa vårt rum, kände vi ville ha nya lakan och handdukar. Ska de vara lyx så ska det ju. 
Tillbaka till morgonrockarna. Och badkaret. Och lite mer bokläsande. (Läser om catching fire, kände mig illa tvungen efter sett filmen - den är så bra!) 

Vi kände dock att vi kanske borde gå ut så efter mycket om och men klädde vi på oss och gjorde oss fina för att gå ut och äta. Och roade oss med att ta egobilder.. Hehe.





Tog en taxi till khaosan road för att hitta en fin sushirestaurang jag läst om. Råkade dock dras med i vimlet där (detta är typ deras backpackinggata, så där var mängder med barer och shopping) och hamnade på en livlig uterestaurang. Drack en mojito och insåg att min kamera hade massa andra funktioner jag inte kände till tidigare. Tekla blev en smula trött på mig.....


Nu har vi bäddat ner oss i våra sängar och ska kolla på the hangover 2, vårt hotell är med i filmen så den var gratis. (Man blir snål efter Indien!) 

Mysigaste julen någonsin ❤️😄
Imorgon lämnar vi dock denna fantastiska stad 😰
Men vi får grillchips så det kanske kan vara värt de. Kommer dock sakna de, älskar älskar älskar Bangkok. Fast vi kommer nog tillbaka. 

Adjö, god jul, Julia ❤️

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

2 kommentarer

mamsi tramsi

25 Dec 2013 01:45

God Julia ♡

Annette

25 Dec 2013 22:50

God fortsättning!! Vi är barnfria så ikväll har vi varit på bio själva :D Vi såg "12 years a slave" En sann historia. Liiite för blodig och våldsam för mig.... Den var bra för övrigt!! När ska ni träffa Alice och pappa? Puss & Kram till er båda

Kommentera

Publiceras ej